مقالات تخصصی

سئو سایت , گردشگری , آیفون های تصویری و قانون جذب

سئو سایت , گردشگری , آیفون های تصویری و قانون جذب

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت نهم: لینک های خارجی

anchor text های خارجی,بهبود رنکینگ گوگل,تاثیر لینک های خارجی در سئو


میزان اهمیت : ضروری
حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
مدت زمان تخمینی مطالعه این مقاله 5 دقیقه می باشد.


در قسمت قبل هشتمین مبحث از آموزش جامع فاکتورهای رنکینگ گوگل در سئو سایت را مورد بررسی قرار دادیم که در خصوص لینک های داخلی بود. همچنین نحوه استفاده بهینه از anchor text و صفحات مرجع را نیز مورد بحث قرار دادیم. این جلسه در خصوص لینک های خارجی صحبت خواهیم کرد.

  1. بگذارید اینگونه بگویم، یک لینک خارجی در واقع رای اعتمادی است که شما به سایتی میدهید که به آن لینک داده اید و بخشی از رنکینگ سایت خود را به اشتراک میگذارید. با اینحال تلاش کنید از anchor text “اینجا کلیک کنید” استفاده نکنید چون هم برای سایت شما و هم برای سایتی که به آن لینک میدهید مضر است. 
  2. هنگام انتخاب anchor text استفاده از عنوان وبسایت مفید است خصوصا اگر به عنوان مثال از عبارت “طبق تحقیقاتی که نیوسئو انجام داده است” استفاده کنید (عنوان وبسایت در عبارتی که لینکدار میشود آمده است). به این ترتیب تاثیرگذاری و شفافیت عبارت لینکدار افزایش می یابد چرا که بازدیدکنندگان متوجه میشوند که دقیقا چه چیزی در انتظار کلیک آنهاست.
  3. زمانیکه به سایتی دیگر لینک می دهید سعی کنید از مواردی که توضیح میدهد آنها چه میکنند دوری کنید. خصوصا اگر مواردی است که آنها میخواهند در آن رنک بیابند. به عنوان مثال، به سازمانی که در خصوص سئو فعالیت میکند با عبارت “کارشناسان برجسته سئو” لینک ندهید. اینکار ممکن است مصنوعی بنظر برسد یعنی گوگل فکر کند این لینک ساخته خود آنهاست تا رنک پیدا کنند لذا هر دو سایت را جریمه میکند.
  4. لینک دادن به سایت های مرجع: سایت ریبوت تحقیقی در زمینه اثبات اینکه آیا لینکدهی خارجی تاثیری در رنکینگ دارد یا نه انجام داده است. خبر خوب این است که پاسخ این تحقیق مثبت است.

ریبوت 10 وبسایت جدید ایجاد کرد که همه انها کلمه کلیدی با هدف یکسانی داشتند، فقط نیمی از آنها به سایت های معتبر و مرجع لینک شدند. بعد از 5 ماه نتیجه این شد که: سایت هایی که به مراجع لینک شده بودند رنکشان تغییر مثبتی داشت.

  1. لینک های خارجی ارزش سایت شما را پایین نمی آورد و این نشان میدهد که نویسندگان بزرگ بلاگ های کوچک الزاما اعتبار زیادی ندارند.
  2. هر گونه طرح ساختار لینک به عنوان سئوی منفی درنظر گرفته میشود و ممکن است منجر به جریمه شود. بنابراین اگر بطور منظم به سایت مشخصی لینک میدهید که حوزه فعالیت مشابهی با شما دارد یا در کار خرید و فروش لینک هستند، ممکن است شما را به دردسر بیندازد و بلایی به سر سایت شما بیاورد که …
  3. لینک های خارجی میتوانند نشانه ای از سیگنال اعتماد باشند. اگر به سایتی با داده ها یا تحقیقی که قبلا انجام شده است لینک بدهید، بدیهی است که دارید کار درستی انجام میدهید. شما به تحقیق علمی اعتماد میکنید، مردم به شما اعتماد میکنند و در نتیجه موتورهای جستجو به شما اعتماد میکنند. پس همه چیز عالیست ما چقدر خوشحالیم!
  4. لینک های ناقص چه داخلی و چه خارجی نشانه ای از ضعف سایت در نگهداری و مراقبت به شمار میرود. بنابراین مطمئن شوید که لینک هایتان سالم هستند. چه لینک های خودتان و چه لینک های خارجی.
  5. لینک های وابسته خوب هستند ولی مطمئن شوید از متا تگ nofollow استفاده میکنید تا بهترین عملکرد را برای گوگل داشته باشند.
  6. شما همچنین بایستی از متا تگ nofollow زمانیکه به اسپانسر سایت، تبلیغات پایه (مثلا طراح سایت) لینک میدهید استفاده کنید.

قسمت های قبلی سرفصل فاکتورهای رنکینگ گوگل :

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت اول : فاکتور صفحه

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت دوم : کلمات کلیدی

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت سوم : کیفیت محتوا

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت چهارم : محتوای داغ

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت پنجم : کپی کردن

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت ششم : اعتماد کاربران

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هفتم : سیگنالهای سایت

فاکتورهای رنکینگ گوگل – قسمت هشتم : لینک های داخلی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۷
Fahimeh Nazari

نظرات  (۳)

بسیار مطالب عالی و بی نظیری دارید هم در وبلاگتون و هم  در سایت نیوسئو موفق باشید و پیروز
۱۲ آذر ۹۹ ، ۱۴:۴۹ کلسیم کربنات

ممنونم مطلب خوب و کاربردی بود

۱۲ آذر ۹۹ ، ۱۴:۵۷ رنگ های روغنی

ممنونم مطلب خوبی بود

<html>
<body>

<p>این سایت به من خیلی کمک کرده</p>

<blockquote cite=" https://korivand.com/">
<a href=" https://korivand.com/products/oil-paints/ /">درباره رنگ روغن</a>
</blockquote>

</body>

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی